Thursday, September 04, 2008

Gold

Aku memang lama dah nak tulis pasal Madu ni, tapi si Fafezh dah blog dulu pasal tu, tapi aku still nak tulis jugak, tapi yang ni bukan pasal madu, tapi pasal GOLD.

Konsep dia memang sama je. Apa-apa produk ada dua jenis, satu yang biasa satu lagi GOLD. Espacially kalau formula bayi, memang nampak sangat.

Aku dah cuba 2-3 baby formula sebab Daaniya tu ada masalah toilet, ini konklusi yg aku buat:

  • semua baby formula ada yg biasa dan ada yang GOLD
  • Sebelum 6 bulan, aku pakai S26 Gold, beza antara S26 Golad dan S26 biasa adalah dalam RM10.  Before that aku bagi Frisolec GOLD.  Aku rasa manufacturer sajer nak bagi psaiko parents dalam hal ni,As a parent biasanya semua orang akan cuba beli yang terbaik untuk anak mereka. So kalau beli yang murah, rasa macam we compromising dalam quality susu anak kita kan?
  • Aku tanya paed, dia cakap "did somebody told you that the more expensive the baby formula, the better it is?" Aku diam jer, dia cakap kita boleh bagi apa-apa jer brand as long as susu tu sesuai ngan bayi.
  • Sekarang ni, aku dah tak nak beli GOLD dah, aku beli Promil yang biasa. Promil Gold dengan Promol biasa jaug beza dari segi harga. Anak aku ok jer minum, so far ok jer.
Aku pun tak paham kenapa manufacturer produce 2 variety of same product, kalau betul betul dia orang customer oriented, keluar satu product jer with highest quality and reduce the price a bit. 

1 comment:

Digitalite said...

Hah! Aku paham maksud ko exactly. Tapi aku still rasa bersalah tak beli anak aku yang Gold sebab aku rasa macam compromise well being dan kesihatan dia walaupun beza RM10. Nasib baik skang ada yang version kotak. So dah reduce price by RM10. So okaylah. Since Amni dah besar nih, aku rasa dah tak perlu la Gold kot. Tapi aku takut plak rasa dia lain dari yang biasa and end up Amni tanak minum susu tuh. Rugi je aku beli.

Amni dari kecik pun minum S26 Gold sampai la skang Promise, eh ke Progress?