Friday, September 05, 2008

snippets

Ceh macam blog Che Det lak ada snippets-snipets ni.

Puasa.
Puasa tahun ni macam tahun-tahun lepas jugak, bagun sahur, gi kerja berbuka dahn gi terawih. Tapi tahun ni masa bersahur dan berbuka ada budak bucu sibuk-sibuk nakjoin kitorang makan. he he.
Bazaar Ramadan kat kelana Jaya memang best. Banyak variety kat situ. Ayam golek dia sedap, RM14 sekor, tak ingat tahun lepas berapa harga dia, tak tau dah naik ke atau masih sama.

GYM.
Bulan puasa ni jgn harap la dapat gi gym, walaupun aku ada cita-cita nak lari atas treadmill lepas terawih, cita-cita tu masih belum tercapai, banyak sangat halangan. Tengok la minggu depan macam mana. Kalau boleh nak gym juagk , nak buat weight training seminggu sekali , just to maintain muscle, taku hilang strength nanti.

Politik Malaysia.
Aku dah stop ambil tahu pasal politik ni, penatkan minda jer. Aku dah malas nak baca mana mana political blog dah, feel lerated pulak, macam less on chore to do every morning. What ever happen it will happen, regardless aku amik tau pasal bender tu, so baik aku kurangkan risiko sakit jantung and stress akibat mengambik tahu pasal plitik-politik ni.

RAYA.
Shoppping raya dah buat sikit-sikit. Aku sajer beli baju yang saiz kecik sikit dengan harapan masa puasa ni berat akan turn. 
After 3 tahun pindah , baru tahun ni tukar langsir, tempah kat Nagoya jer, kain murah-murah, kira ok la, for the whole house tak tinggi pun dia charge.

Daaniya.
Dah ada gigi dah , dua kat bawah, dua kat atas. Dah mula merangkak, tapi dia macam tak nak merangkak, tapi nak cuba berdiri terus. Pastu semakin manja, mesti suruh dukukng tengah malam and suruh main kereta model ferari shel tu, seronok betul dia tengok kereta ferrari tu, sungguh tinggi citarasa dia, macam daddy dia gak, hehehe

1 comment:

Digitalite said...

Aku pun dah malas nak pikir pasal politik lagi dah. To the extend, punya frust, dia dah jadik laughing stock untuk aku dah kengkawan lain. Kalo ada hal-hal tak puas hati, ajak mubahalah, kalo malas buat kerja, tunggu 16 september dapat cuti free, kalo mengantuk, jadik paklah, kalo bengang, nak letupkan orang. To the extend, nak buat projek, mesti nak bubuh ayat-ayat macam Glokal.