Tuesday, January 05, 2010

Nikmat Dunia.



When it coming to unhealthy snacks, these are lil piece of heaven on earth to me!




Keropok Udang Mimi ni memang paling favourite.
Ada kisah tragik disebalik keropok Mimi ni.Kisah ni berlaku sekitar tahun 1987-an mcm tu. Masa tu aku sekolah rendah lagi. Keropok ni memang la kegemaran aku dan rakan-rakan sebaya, masa tu nama dia mungkin bukan Mimi kot, tapi packaging dia sama, dan rasa dia lagi power. Kedai bapak aku memang tak jual keropok ni dan kantin sekolah aku, tak jual keropok ni jugak(eh, sekolah aku memang takder kantin pun masa tu). So jarang la dapat makan keropok mimi ni.

So kakak aku nombor dua tu beli kat kantin sekolah dia, sebab dia dah sekolah menengah masa tu. Memang jarang la dia belikan sepeket untuk aku, dia bagi sebatang dua ada la, itu pun lepas puas pujuk rayu. Dia ni memang kedekut gila la, so lama-lama sebab aku mintak banyak sangat dia tak bagi langsung, so aku tunggu dia buang plastik tu, lepas tu aku makan la serdak-serdak keropok tu yang tertinggal dalam plastik mimi tu, sampai jilat-jilat lagi plastik tu.

Ada satu hari tu dia ternampak aku makan serdak dari plastik yang dia buang tu, so next day, dia makan keropok tu, lepas makan dia buang plastik tu dalam dapur arang  yang mak aku pakai untuk masak nasi. Cuba jawab, kejam ke tak kejam.??????
Aku siap nangis-nagis ngandu kat mak aku. Memang bila aku pikir balik, rasa tragik sangat.

Last month, masa aku gi birthday party rumah adik aku, dia hadiahkan aku keropok mimi, dia bagi dalam satu plastik untuk aku, katanya murah kat Giant sekarang. Berlinangan air mata aku (tokok tambah sikit)

So kiranya ada hepi ending jug ler citer ni kan.


 Pringles ni lagi la, Kalau bukak, mesti habis time tu jugak, jarang simpan next day. Pringle ni sedap dimakan dengan epal hijau, cuba try!




Nachos ni pun satu hal, kalau makan, memang tak leh nak berenti, lebih-lebih lagi kalau ada dip dia yang best tu.



Yang paling ketagih sekarang ni aku rasa kuaci ni la. Semua salah colleague aku yang dok makan hari-hari kat ofis. Ada satu tupperware besar atas meja dia. Satu lagi, kalau makan kuaci ni bukan boleh berenti pun. Tapi aku dengar kuaci ni elok to cut kolestrol, so kira healthy alternative for snacking jugak kan.

Snack away!

2 comments:

pizli.mw said...

and di mana kah resolution 1? Wanna blog more (I am serious this time guys)

dayah said...

Kat mane nk beli yg nachos tu ek?hehe...