Monday, September 25, 2006

MyDin

Sabtu hari tu, aku and wife gi MyDin yang baru bukak kat USJ tu, (betul-betul sebelah Giant). Memang crowded sangat tempat tu jadinya. Giant, yang dah sedia ada parking space yang banyak, siap letak sign board, kalau shopping kat Giant, free parking, kalau shopping kat tempat lain kena bayar RM10. Maiden pun satu, buat bangunan besar-sebar, tapi buat parking basement satu level jer. So terpaksa aku memarking kereta jauh-jauh dekat kawasan kedai/rumah tu.
Dari luar, memang bangunan MyDin Mall ni memang cantik, masuk dalam pun lagi cantik! Ada banyak stall2 kat luar yang jual kain baju, dia buat macam stail baazar. Pastu ada food court dan sebagainye. Standard le, sama ngan hypermarket lain.
Masuk dalam jer, ada pekerja dia sambut masuk, dan kat dalam tu memang ramai perkerja dia, nak mintak tolong ap-apa senang jer. Kalau dah habis shopping siap ada pekerja tolong tolak trolley sampai ke parking, best tak?
Aku yang memang dah bosan gi C4, Giant and Tesco, rasa seronok lak gi Maiden ni, ada kelainan. Cara display dia lain. Varity pun lain, kira barang yang pelik2 pun boleh jumpa kat situ. Siap ada kaunter minyak attar and so on.
Wet market dia pun aku rasa more fresher than other hyper. Barang murah, hopefully dia tak letak harga murah, for opening week and naikkan after that. Jam dinding dia murah gie, semua dalam RM20, cantik2 lak tu. Stationery section dia memang besar, boleh dapatkan apa ap jer.
Kain baju pun banyak variety, kalau nak shopping raya kat situ pun boleh. Rasanye lepas ni, MyDin ni jadi port terbaru aku kot. Satu je masalah dia, PARKING.
Panjang tul aku memuji MyDin ni, kalau dia quoye blog aku dalam leaflet dia kan best!

4 comments:

pizli.mw said...

selama ni aku mmg benci tngk maiden tapi cara kau tulis ni mcm diaorg dah berubah + dah ada wet market? hebat gila la kalau mcm tu..

Guzz said...

Pizli>>Dulu aku pun anti, especially yang kat Masjid India tu,Yang baru ni dia buat style hypermarketm bukan whole sale, so ada semua barang runcit.

pizli.mw said...

ooo okla kalau mcm tu.. aku benci pun sebab Masjid India punyala.. and lagi bagus untuk kaula sbb ada carrefour, giant and now maiden pulak, semua dekat² hehehe..

Digitalite said...

waahhh siap ada tukang bawak troli ke kereta. agaknya dioang tak percayakan customer tak? takut customer bawak lari troli ke rumah...

* ko nih Guzz, manjangnya rekemenkan tempat. itu hari promo FF. hehehehe