Wednesday, October 04, 2006

Aiman tak kisah..........

Aku memang dah takder ide nak blog apa dah. Tak macam si Panjang tu, internet line down pun boleh dijadikan satu entry! keh keh...
Tengok blog aku dah macam terbengkalai sejak puasa start ni, rasa bersalah teramat sangat.
Anyway, nak dijadikan citer, aku rasa kalau sesapa selalu dengar Sinar FM, Mesti dah tau pasal iklan "Aiman tak kisah ni".
Message yang nak disampaikan memang le murni, tapi caranye tak logik. Budak 3-4 tahun, tau ke apa maksud HIV+ tu. Memangle Aiman tak kisah langsung, dia budak kecik lagi, kalau suruh main dengan orang yang kena bird flu pun, sure Aiman tak kisah, peduli apa Aiman, asalkan ada member nak bermain.
So just sebab budak kecik, sekecik Aiman tak kisah bermain dengan kawan dia yang HIV+ yang bernama Arif tu, kita ynag dewasa pun kena ikut sama? Itukah mesej yang cuba disampaikan? Kalau camtu, kita tengok bebudak kecik, main tengah jalan, main dalam longkang, kekadang buat perangai yang tak senonoh kat public places (cam iklan "Yed Dear" tu or kat entry ni), kita yang dewasa boleh buat macam Aiman?
Aku rasa banyak lagi cara yang lebik elok dan creative message untuk menghalang deskriminasi terhadap penghidap HIV+ boleh disampaikan. Harap harap, they will come up with better idea.
Ahh lantak le, Aiman tak kisah!

7 comments:

Anonymous said...

Well, its ok I think…its to tell that its no harm making friends with HIV infected people…..as it can’t be spread that way…….and we should not discriminate and isolate them….

Tak tahule……..i think its ok with the ad

Digitalite said...

hahahahahaha... bila ko cukup boring, ko akan berblog...tu jerlah...

pasal aiman, aku rasa oklah iklan tuh. nothing against it CUMA aku benci si tua yang mengajuk cakap budak tuh... dah macam trend yang tak comel langsung plak aku rasa!

Guzz said...

Wife >> Jgn salah paham, bukan i am againt the HIV+ people, I am againt that iklan, thats all

Panjang >> Ohhhh yang tu bukan suara budak kecik betul ker? Real jugak dia ajuk....

pizli.mw said...

aku berasa sangat kasihan sbb iklan pun kau boleh stress.. hahahaahhaah........ kelakarla kau ni... dah jgn sakit kepala..

Guzz said...

Pizli >> Terima Kasih atas rasa simpati kau tu. Aku ni memang pantang kalau ada annoying iklan!

Digitalite said...

yeah... aku pun mmg annoyed dengan iklan yang ntah hapa-hapa. Especially skang nih top of the list ialah iklan berbudi bahasa amalan kita ke hapa tuh...

aiman tu mmg budak kecik. tapi orang² kat opis yang asik cakap "aiman tak kisah" (mengajuk)... dioang ingat dioang comel la tuh gamaknya...

pizli.mw said...

seriously, kalau ada org mengajuk tu.. kau tampar je.. sakit telinga aku bila dngr..