Monday, January 08, 2007

I AM SUGAR COATING IT!!!

Dulu: RM 7.20
Sekarang: RM 9.60 (sehari)
RM 2304.00 (setahun)

Setiap kali aku bayar tol, semangat patriotik aku berkobar-kobar. Sebab aku dapat kurangkan beban kerajaan. Bukan semua warganegara dunia ada kelebihan untuk menolong meringankan beban kerajaan kat dunia ni. Kita rakyat Malaysia patut bersyukur sebab diberi peluang untuk menolong kurangkan beban kerajaan. Aku bangga dapat manyumbang pada ekonomi negara, walaupun aku jarang dapt break-even antara pendapatan and perbelanjaan aku. Walaupun setiap titik peluh yang aku usahakan aku salurkan pada bayaran tol, aku tak kisah. No hal.

Aku macam terkejut baca dalam paper baru-baru ni yang kerajaan dah kurangkan cukai jalan tahun ni. Aku memang tak setuju langsung. Bayangkan kerugian yang kerajaan tanggung? Sekadar nak bayar lebih RM20 ni rakyat Malaysia (yang hampir semua kaya raya) tak mampu ker? Aku harap kerajaan jangan terlalu manjakan rakyat! We have all the money to pay!!!

One more thing, aku rasa kerajaan patut tarik balik subsidi minyak as well.

Banyak mana kerajaan nak tanggung! Cuba tengok muka Pak Lah, tak rasa kesian ke?

THINK ABOUT IT MALAYSIAN!!! STOP WHINING!!!!

4 comments:

Anonymous said...

ok, I tried my best to understand what you wrote in malay but I can't figure out whether you are happy paying the toll or not happy. Confused a liitle. Haha, people are paying and paying for every little thing. It will be the day to celebrate if the government ever (unlikely) reduce some of the people's burden.

pizli.mw said...

hehehhehe.. kalau kau nak tau sbb banjir.. please baca blog aku.. hahahahaah......

Guzz said...

Of course I am not happy. I was being sarcastic only.

Digitalite said...

laaa, ye ke Guzz? aku baru nak cakap 'way to go, Guzz'... aku ingat ko sincere...

hehehehee... standard lah Guzz, bak kata member aku 'air hujan je yang free'

sabar jerlah. jom kita join UMNO lah Guzz. pastu kita jadik pemimpin... nak? ;-) Pizli on jer tuh... ketua pemuda cawangan Sungkai tuh, dia dah pegang...