Thursday, November 23, 2006

10 great things about my sis

1. Dia adalah seorang yang sangat menghargai setiap kalori yang ada kat dunia ni. A true calory lover, sesuai sebagai kareernye sebagai seorang lecturer dalam bidang nutritionist.
2. Sentiasa memberi nasihat bernas (yang pedas and laser) kepada ahli keluarga (especially kepada abangnyer).
3. Live up to her name and always Sabar (only recently, kalau dulu, kalau marah tu, jadi macam pompuan giler!)
4. Dulu masa aku darjah satu, lepas balik dari sekolah, dia tolong tanggalkan kasut and stokin aku.... terharu sungguh.
5. Sentiasa utamakan parents.
6. Suka buat lawak bodoh yang orang lain tak paham, tapi aku jer boleh paham.
7. Suka test result aku dari working out kat gym dengan suruh aku angkat barang-barang berat.
8. Dia mengaku yang dirinye famous dan ada ramai kawan masa kat kat sekolah and UPM hanya dengan satu sebab semata, iaitu mempunyai seorang abang yang hensem and macho!
9. Seorang ibu and isteri yang baik. (satu-satunyer point yang aku bagi dgn penuh keikhlasan)
10. Sanggup korbankan cinta sejatinya pada Saiful Bakhtiar demi kepentingan ibu bapa.

Wahai kawan-kawan sekalian, aku tau ramai yang akan kebingungan ngan entry ini. Biar aku explain.
Sesungguhnye aku dipaksa oleh adikku sendiri untuk masukkan entry ini.
Camni, adik aku nak bersalin dah, so sebagai syarat sebelum dia bagi keta dia kat aku, aku dipaksa bagi 10 dalil kebaikan dia (kejam tak adik aku ni?). Walaupun setiap point kat atas tu tentang kebaikan, tapi ada jugak unsur-unsur mengutuk yang tak dapat aku elakkan.

Ok, Saba, kau puas hati sekarang? so bila boleh amik kereta?

5 comments:

Anonymous said...

hmmm...setelah diteliti point by point, walaupun awak selitkan banyak unsur2 negatif di antara KEBAIKAN dan KEHEBATAN aku, selaku seorang adik yang baik hati (seperti yg diketahui umum), dengan ini aku ishtiharkan awak boleh amik keta aku yg cun tu bila2 masa berkuatkuasa mulai 9 disembser 2006! sekian, harap maklum.hehehe

Guzz said...

Tq Tq, wahai adikku yang baik hati!

pizli.mw said...

melampau betul syaratnya.. heheheh..

Guzz said...

Pizli >> aku pun rasa permintaan adik aku tu melampaui batas tatasusila dan norma manusia.;)

Anonymous said...

hahaha... this is really kinda funny