Wednesday, August 23, 2006

Entry orang boring takder kerja..........

Burung.

Sejak first day in CyberJaya, aku dah perasan. Memang banyak burung ni kat sini. Ntah kenapa.

Biasanya kalau banyak gagak,maksudnye, kawasan tu kotor, banyak sampah sarap.

Tapi Cyber ni aku tengok bersih jer.....

Tak tau kenapa banyak gagak kat sini.
Pelik tul lah.

Landscape.

Akhirnye aku dah start buat garden depan rumah aku tu. Sebelum masuk kerja Cyber ni aku ada cuti 4 hari.

So aku 'shopping' sakan kat Sungai Buluh, beli pokok bunga.

Konon nak buat Japanese conceptnye garden, ada pokok buluh dan sebagainye, tapi aku rasa bila dah siap nanti, Nampak macam konsep Bali lak.

Lantak le, asalkan cantik.

Jealous gak tengok Jiran aku tu, siap upah Landscapper untuk taman dia, siap dengan fountain, palm trees and so on. Loaded tul mamat tu, siap ada BMW lagi, padahal sebaya aku jer, belajar sesame kat Kolej Mara Banting dulu, camner depa boleh kaya and aku ni biasa2 jer?...... arghhh Alhamdulillah je la ngan apa yang aku ada sekarang ni....Buat tension jer fikir pasal duit ni.....



















Kerja Baru.

Dah 3 minggu aku kat sini. Environment kat sini ok. Takder la aku nak komplen sangat. Aku takder team mate kat sini. Aku sorang jer buat backup untuk team ni kat Malaysia. The rest of the team kat US. Kira friendly gak orang2 US ni. Manager aku pun muda gile. Aku rasa lagi muda dari aku. Team mate ada yang dah tua sikit ada yang still muda2. Group email pun takder formal sangat. As long as got the message across, kira ok dah. Takder kena mengarang email panjang2, padahal simple matter jer (nak tunjuk kita ni rajin!) Benci aku baca email berpusing2 ni.

CT

Aku 'tertengok' acara pernikahan masa wife aku tengok rancangan ulangan hari tu. Aku tengok CT and keluarga dia nangis2. Rasa cian lak aku kutuk2 dia selama ni.

Harap dia bahagia ke anak cucu.

4 comments:

Digitalite said...

ohhoo... kim salam kat Norley Firdaus. hehehehe...

biasa kalo ada gagak tapi takde sampah... huuu guzz... macam the omen ada lat situ jer :-)

Guzz said...

Ehhh

confius aku!
camner kau leh tau Noli ni Jiran aku?
Please explain bro!

;)

Digitalite said...

laaa dia jiran ko ke Guzz? aku ingatkan opismet... hehehe

Guzz said...

Jiran or Oficemate, tak penting.
Yang penting tu mana kau tau manusia Bernama Norley Firdaus tu?

Office mate? Aku pun x kenal lagi ramai kat sini. Tapi sini jantans je banyak.... Pompuan 2-3 org jer.... xder pulak ada yg bernama Noli.